Możliwości reklamowania nieruchomości jest wiele; przytoczę tutaj tylko kilka podstawowych sposobów.

Przede wszystkim dobrze jest wykorzystać drogę internetową i wszelkie możliwe sposoby informowania potencjalnych klientów, że posiadasz nieruchomość na sprzedaż. Możesz to zrobić poprzez takie portale, jak Gratka, Allegro, Oto Dom. Na rynku funkcjonują także specjaliści, którzy mogą tę pracę wykonać za Ciebie – za kwotę 60-100 zł można wykupić promocję w kilkudziesięciu portalach. Istnieją także oferty reklamy nawet w setce portali. Oczywiście, im więcej portali, tym większe prawdopodobieństwo, że dojdzie do transakcji. Możesz również podpisać umowy z agencją pośrednictwa sprzedaży/najmu nieruchomości. Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z usług agencji, moja rada jest taka, abyś zawyżył cenę sprzedaży. 

Wiedz, że będziesz zobowiązany zapłacić niemałą prowizję, która będzie miała wpływ na Twój ostateczny wynik. Ustal więc cenę sprzedaży tak, abyś po wypłacie prowizji otrzymał dokładnie taki zysk, jaki Cię interesuje. Zazwyczaj agencja pośrednictwa nieruchomości pobiera prowizję i od sprzedającego i od kupującego. Nie wiem na ile druga strona, ale Ty na pewno możesz się targować. Zwróć uwagę na to, że dzisiaj coraz więcej agencji nie pobiera prowizji od kupującego – poznaj więc wszystkie agencje w regionie aby dokładnie taką znaleźć.
Dobra prowizja ustalona z agencją pośrednictwa dla Ciebie, to jest prowizja nieprzekraczająca 1,5%, ale być może uda Ci się wynegocjować lepsze warunki. Standardowa prowizja wynosi 2-2,5%, a zbyt wysoka, to powyżej 3%. Oczywiście możesz zapłacić 3% prowizji, jeżeli nieruchomość zostanie sprzedana za cenę wyższą od zaplanowanej ceny sprzedaży, o prowizję jaka należy się pośrednikowi.
Innym sposobem jest wywieszenie w oknie bannera „SPRZEDAM” bądź „WYNAJMĘ” z podaniem numeru telefonu. Koszt takiego bannera nie przekracza 50 zł za m2, więc nie jest to duży koszt, a banner prawdopodobnie przyda Ci się na przyszłość (oczywiście tylko wtedy, jeśli nie wpiszesz na nim konkretnego adresu). Dobrze by było, aby banner miał wymiary co najmniej 3mx1m. Na Allegro znajdziesz oferty wykonawców, którzy być może zrobią Ci to jeszcze taniej. Możesz podać również adres strony internetowej, pod którym będziesz zamieszczał swoje oferty. Jeżeli takich ofert masz więcej, to warto taką stronę internetową założyć i oczywiście pozycjonować ją.

Wykorzystaj siłę Internetu do sprzedaży Twoich nieruchomości. Może to być wykonane za pomocą programu Adwords, czy poprzez pozycjonowanie strony internetowej, jak również za pomocą Facebooka. Dobrym sposobem jest opublikowanie linka do ogłoszenia na swoim profilu na Facebooku – poproś swoich znajomych, aby udostępniali Twoje ogłoszenie; pomogą Ci w ten sposób znaleźć potencjalnego nabywcę.

Możesz również ogłosić konkurs, jeżeli ktoś sprzeda Ci mieszkanie, to otrzyma określoną nagrodę. Oczywiście pod względem podatkowym wszystko powinno być dopięte na ostatni guzik. Jeżeli to zrobisz, powinieneś pamiętać, aby przekazać nagrodę w formie np. oficjalnej darowizny – w takim przypadku będzie do odprowadzenia podatek 19%.